Besök i Vårgårda

Idag har jag varit i Vårgårda och gjort ett företagsbesök. Autoliv. Det blev mycket tåg men det var det verkligen värt. Först ett informationsmöte med HR och facken om vårt HIV-projekt. Följt av gemensam lunch och fabriksvandring. Mycket intressant. Nu kan jag allt om hur en airbag utlöses. Inte visste jag att det var krut i gaspatronen.
Igår kväll beställde jag en härlig semesterresa till Lara resort i Antalya. Två veckor i höst och jag längtar redan. Vi hade tänkt vänta ett tag men eftersom alla resor från Ronneby var slut så gällde det minsann att passa på.
Om en och en halv vecka åker jag till Zimbabwe följt av Sydafrika. Nu verkar det vara problem med Zim. Eller rättare sagt problem med min visumsansökan. Först ville de veta hur många gånger jag varit där och vilka pass jag åkt på. (Jag hade två varav det ena gick ut i september 2010. Sen skaffade jag ett nytt. Så nu har jag två igen) De uppgifterna fick dom Efter några minuter ville de också veta vilka visumsnummer jag hade fått innan. De uppgifterna har jag inte. Det måste de ha själv kan man tycka. Helt ärligt så tycker jag inte att det känns helt hundra när jag får så många konstiga frågor. Man kan undra varför. Det är ju inte världens mest säkra land att resa till eller att vistas i som utlänning. Dessutom åker jag själv denna gången. Nåväl, jag får se hur det blir imorgon. Då avgörs det om jag får visum eller ej. I annat fall blir det några extra dagar i Sydafrika eftersom biljetten inte går att omboka.

Kommentarer

  1. Alltså. Jag blir snurrig av att bara läsa detta:) Hoppas det löser sig:) kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg