Gudars gott

blev middagen igår kväll. Enkelt att laga också för den delen. Lite planering och det gick som smort. Det enda som inte blev av var Pommes Duschessse. Hade inga ägg hemma så det fick bli ett potatismos med vitlök, parmesan och smör. Bara. Grädde med, javisst.
Imorgon blir det favorit i repris. Café Ritz och en fika.
Nästa vecka börjar allvaret. Då blir det Stockholm på måndag morgon men åker hem redan på onsdag. Ska ju till Lasarettet i Karlskrona på torsdag för att få "domen". Sen är det bara en vecka kvar tills jag åker till Moskva. En prövning i sig kan jag säga. Inte bara för att jag har min oroliga mage att ta hänsyn till, det är lite oroligt över där. Denna gång ska jag åka tåg från flygplatsen till centrum. Detta för att undvika den förfärliga trafiken. För den är förfärlig. Från centrum - flygplats är det ungefär tre mil. Det kan ta allt mellan 40 minuter till fyra timmar och jag överdriver inte. Jag har vid ett par tillfällen nästan missat flyget hem. Då ligger man risigt till vill jag säga. Oftast har jag bara visum för just dom dagarna som jag är där och vad gör man då? Fråga mig inte, men att stanna i Ryssland utan visum är säkert inget att trakta efter. I halva februari så ska jag åka till Finland ett par dagar. Ska hålla en föreläsning för internationellt intresserade på Finska Metall. Ska bli kul. Idag har det också fastställts att jag åker till Sydafrika i slutet av mars. Måste bara få till det där med lägenheten eftersom det blir flytt i samma veva. Får väl pallra mig upp till HR på måndag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg