Måndag....och jag är trött

usch och fy, vilka skitdagar jag hade i slutet av förra veckan. Arg. Ledsen. Arg. Ledsen. Ungefär så i lagom och olagom mängd.
Nu försöker jag gå vidare och det funkar bra, även om jag drömmer om skiten än. Ja, det har inte varit något privat utan det är jobbrelaterat.

I helgen har vi varit i Helsingborg. Dotter med sambo och gubben och jag. Hade bokat ett mindre rum till dottern. Nog så dyrt ändå. Vi hade ett superior. När vi kommer till hotellet så säger dom till dottern; - Grattis, du är utsedd till dagen gäst. Du har blivit uppgraderad till ett lyxrum. Hm....så fint hörnrum med badrock, tofflor och choklad.
Vårt superiorrum verkade hastigt och lustigt inte så fint längre. Okay, det var bra men ingen extra lyx.
Under dagen var vi i Helsingör. Trevligt som vanligt.
Kvällen tillbringades på en härlig restaurang med fantastisk mat och ett utsökt bemötande.
Natten tillbringades sittande på toaletten hostandes och hostandes och hostandes. Varför då?
Jo, gick och la oss hyggligt tidigt och jag var mätt. Inte övermätt men mätt. Hade tagit gratinerad havskräfta till förrätt och bergtunga till varmrätt. Men, det var något som gjorde att det liksom gick upp och ner. Vaknade efter en timme eller nåt av att magsyra kommer upp och jag andas ner skiten i luftstrupen. Ja jävlar, det är inget kul. Fruktansvärt. Det gör så ont (jo jag har haft det innan och jag har öppen magmun) så det går inte att beskriva.
Efter allt hostande, i ett försök att bli av med det, så satte jag fingrarna i halsen. Gick sådär.
Nu har jag ont i brösten, träningsvärk, och har en konstig bismak när jag hostar. Måtte inte skiten ha kommit ner i lungorna. Man kan få lunginflammation av sånt.
Nå, jag mår ju annars bra nu och efter några timmar så kunde jag slutligen somna.

Känner mig något stressad. Ska till Öland onsdag till fredag för en konferens. Hemma lite senare på fredag. Nästa vecka ska jag till Falkenberg ett par dagar på en annan konferens. Kommer hem fredagen, vilket är samma dag som vi ska ta oss ner till Malmö. Blir hotell där innan vi åker vidare.
Packa i helgen? Förmodligen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen