Sommaren löper på

Lugnt och skönt ibland och lite hetsigare ibland. På jobbet pratar jag.
När man tror att man inte har nåt att göra så smäller det till. En del konstiga uppsägningar där företagen "glömmer" att meddela facket, där medlemmarna får en konstig uppsägningstid, läs mindre än vad de har rätt till enligt lag. 

Vi har varit i Malmö i helgen. Vi funderade väl på hur det skulle gå med Corona. Körde bil ner och kändes lite mer säkert än tåg. Ingen alls i kö när vi kom för incheckning. Nå, inte så konstigt. Det gick inte att checka in för de hade mycket att göra. Vi vandrade till vår favvis. Gubben gick in medan jag gick för att handla på Triumph. 
Han fick ett bord ute och väldigt glest med folk. Perfekt för lite champagne och Nachos. 
Nå, tillbaka till hotellet för incheckning. Nu var det folk kan jag säga. Det var iofs stort avstånd mellan varje och det gick rätt snabbt. Var lite tjafs vid automaten tills det visade sig att den var sönder. 
Fick ett rum. Åkte upp. Inte fan funkade nyckeln. Ner igen. Fick nya nycklar. In till ett "SÅINIHELVETEVARMTRUM". La oss för att vila lite innan middagen. Vaknade svettig efter en kvart. 
Vi gick ner till receptionen i samband med att vi skulle till restaurangen. Bad om ett nytt rum. Fick det på samma våning. Upp. Packa ner. Till det nya rummet. Inte fan funkar nyckeln här heller. Åkte ner och fick en ny och in kom vi till ett svalt och skönt rum.
Inga folk i hissen. De som ville åka med oss sa vi till att vi ville vara själv. Funkade finfint.

Nå, nämnde att jag gick till Triumph. Hade siktet inställt på att köpa bikini. Döm om min förvåning, jag hittade en. Har haft baddräkt i minst 30 år. Hon som hjälpte mig undrade varför jag inte använt bikini på så länge. - Jag är för tjock, svarade jag. Då säger hon, vet du, du var jättefin i bikinin. Vi kvinnor är våra värsta fiender. 










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen