I längtans spår

Fått OK från chefen att jobba hemifrån på fredag. Betyder i och för sig att jag kommer hem sent imorgon kväll, men vad gör det i detta fallet.
Igår var jag på jakt efter korallröda skor och trodde det skulle bli stora problem. Jag hittade hur många som helst, kan jag säga. Köpte jag några? Nej, alla var för stora. Ikväll ger jag mig till de finare kvarteren, där skulle de tydligen ha en som jag tyckte var fin. Den ska finnas (fanns igår) i min storlek.
Besökte min förra lägenhet igår kväll. Den nye hyresgästen hade bjudit på middag. Maten var toppengod. Lättlagad också vad jag förstod

2 paket färsk tortillini med ostinnehåll
1 paket tärnad bacon
1/2 gul lök
Ädelost
3 dl Grädde

Koka tortillini. Lägg i ugnsfast form. Stek löken och strö över. Knaperstek baconen och strö över. Tärna ädelosten och lägg över och häll på grädden. In i ugnen. Servera med en grönsallad och ett gott vin.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg