Nedräkningen har börjat

Man kan säga att fasen, "längtatillsemestern" har börjat. Dessutom blir det förmodligen en lång och ganska tråkig vecka. De flesta har redan semester. Det som var tvunget att göra är gjort och ikväll har jag jouren. Det betyder att jag måste jobba till tjugo. Detta med jouren är en styggelse. Eller ja, det är väl överdrivet, men att behöva sitta och svara i telefon helger och kvällar, bara för att säga till de som ringer att de måste ringa till sin egen avdelning dan efter verkar lite töntigt faktiskt. Men, jag gör vad som sägs vad jag måste göra. Fast i fredags protesterade jag. Då fick vi ut jourlistan för hösten. Där hade jag fått en lördag. Jag kommer att arbeta minst 7 helgdagar i höst och att dessutom behöva ta en jourlördag, aldrig i livet. Den har de nu plockat bort men istället har jag fått en annan dag. Den dagen är jag på semester i Sydafrika. Ja, det blir väl nånting för chefen att ta tag i efter hans semester.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg