Klippning och käkkirurg

Vilken dag det har varit. Efter att ha jobbat några timmar åkte jag till Kristianstad. Hade beställt klippning hos Emma. Kort skulle det bli denna gång och med en bild i telefonen började hon klippa. Jag måste bara säga det; bättre frisör får man leta efter. Redan innan hon var klar så kändes det helt rätt. Det blev himla bra. Nu blir det så här ett tag.
Efteråt bar det iväg till sjukhuset. Tandinfektionen skulle fixas. Jo, jag hade en aning om att det inte skulle bli så enkelt. Det blev det inte heller. Jag var inte nervös eller så, men när sköterskan hämtade mig i väntrummet så började allt hjärtat att bulta lite hårdare. Hon var grönklädd och grann som en julgran strax innan julafton. -Varsågod och sitt, vi ska först ge dig lite bedövning innan vi går in i operationssalen. Ups, operationssalen. Nå, sagt och gjort. Jag blev bedövad från hals till näsa, i vart fall kändes det så. Efter det fick jag ta på mig mössa (skam på mitt nyklippta fina hår) och skor och in i op-salen. - Oj, behövs allt detta för att fixa till en infektion? - Ja, oavsett om man opererar in ett hjärta eller pillrar med en tand så ska det vara helt sterilt. Dom vet vad dom gör dom där. En timme senare var jag 3000 spänn och en tand fattigare. De fick ta ut den och nu är jag tandlös i väntan på ett implantat. Det kan ta sin tid och fram tills dess får jag vara tyst, eller tala i tungor.
Bedövningen börjar släppa och det gör in i helsike ont. Frågan är om jag ska bedöva mig med sprit eller tabletter? Eller ett gammalt hederligt slag i huvudet?

Kommentarer

  1. Du är så snäll Birgit, en skönhet klär ju i allt... Vet du inte det?

    SvaraRadera
  2. Nu är det du som är snäll. Och vet du, det blev jättebra även imorse. Lätt var det också. Såå nöjd.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen