På tåget på väg hem

Imorgon har jag halva dagen ledig. Eller ledig och ledig. Det gäller att packa resten, saker som solskyddskräm, badkläder, shorts och kjolar...sånt man behöver när det är 25 grader varmt och solen kommer att skina. Vi längtar. Tyvärr så måste vi åka redan imorgon kväll för att sova över i Malmö. Flyget går tidigt som attan. Redan halv åtta och incheckningen stänger halv sju. Men vad gör det? Värmen väntar.
Nu sitter jag på tåget hem och, hör och häpna, vi är i tid. Visserligen är vi bara i Norrköping men, men.
Förnöjelsen idag är en sagostund. En mamma med två barn på väg till Skåne berättar om det stora stygga trollet som blir ett snällt litet troll vad det lider. Det ena barnet sitter bakom henne så det är riktig högläsning. Kanske det är en godnattsaga för medpassagerarna börjar att gäspa och om jag tittar riktigt noga så kan jag se en och annan som har lutat huvudet bakåt och börjat småsnarka. Dock ej jag. Det skulle vara en fasa av stora mått. Jag småsnarkar inte. Jag storsnarkar. Allt enligt min man i alla fall, även om jag betvivlar det. Hur skulle det se ut, dreglande och med en glugg? Hemska tanke.
Min  tandläkare ringde just. Den 18 november blir det kontroll och utprovning av provisorium (heter det så?) och sedan så får jag det där den 3 november. Det är en tand som man kan plocka ur och sätta i. Den blir det lätt att borsta. Jag blir fin till jul i alla fall.

Åh, ikväll spelar Maif mot HIF i Svenska Cupen. Nu håller vi alla tummar som går.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen