I Zambia

Här är varmt. Härligt varmt. Men inte i en bil utan AC och med ett fönster (min sida) som inte gick att veva ner. Dessutom stod solen in just där och resan tog närmare en timme. Nu är jag i alla fall på hotellet. Moba. Det skulle vara nygbyggt, men det är nog snarare nyrenoverat. I alla fall är det helt ok. De har till och med gratis internet. Och tv. Även om inte fjärrkontrollen funkar. Det överlever jag väl. Med tanke på gårdagen så har jag redan börjat banta. Fast på fel sätt. Det blev en liten fukost, en yoghurt och en banan, på flygplatsen. Vatten därtill. Ingen lunch (har ju flugit) och fortfarande inget i magen, förutom lite vatten. Nu är klockan 16 och restaurangen öppnar inte förrän halv sju. Det blir sockerfall gånger tre. Nej, det är inte jag på bilden som jag la in i går. Bara ett varnande exempel på långvarigt förfall.
Tror jag ska sova bort hungern ett tag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen