Ett underbar middag

Och jag som trodde att det skulle bli både jobbigt och tråkigt. Det var precis tvärtom. Maten var superb. Till förrätt tog jag en fransk fisksoppa som var ljuvlig. Till det serverade man tre små byttor med ost, små rostade brödskivor och aoli. Till huvudrätt tog jag Moulles, fast utan frites. Jag måste säga att de var lika bra som mina. Helt fantastiskt. Till detta ett par utsäkta vita viner. Kaffet hoppade jag men däremot så tog jag en liten hemgjord pralin av mörk choklad, mmm.
Till bordet (vi var åtta) hade jag VD: n från det Kenyanska företag som vann vårt pris. Han var så trevligt och jag skrattade mycket under kvällen. Det gjorde han också. Vi diskuterade allt från vapen, viner, Namibia (han är därifrån från början), Creme Brulée och inte minst det vackra Mombasa. Middagen tog närmare tre och en halv timme men det kändes som en och en halv. Så kul när det blir så annorlunda mot vad man trodde.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen