Nej men liv och kniv

nu är det sannerligen dags att få fart på både huvud och ben. Kan ju lugnt (!) konstatera att det är endast 12 dagar till julafton och att det så dax att få ändan ur vagnen (soffan). Det ÄR mycket som ska göras men frågan är vad. Har några julklappar kvar att köpa. En till Mattias (vet vad men det var slutsålt och hoppas nu att det fått hem), några till till My och Nea (det blir inga bestick i år, det är så tråkigt så det köper jag rätt vad det är istället), nån julklapp till till Sanna och sen är det julklappsspelet. Detta borde jag klara av denna vecka. Funderar och funderar om det är till fler jag ska köpa. Jo, visst ja, till Frans och Hanna också. En varsin. Så. Är det någon mat som ska lagas? I år blir det lite (mycket) annorlunda eftersom vi alltid brukar vara hemma hela julen. I år ska vi ju åka till Göteborg ett par dagar och då måste vi planera därefter. Köttbullarna är rullade och stekta. Många blev det och goda också. Godaste nånsin påstår min make. De flesta ska med till Gbg. Göran ska göra senap och sillinläggningar. Skinkan ligger redan i lage och där får den vara. Ja, den ska ju tas upp någon gång men inte förrän den 21. Revben, prinskorv och leverkorv blir det inte i år. Tror jag. Om du läser det här Frida, vill du att vi tar med lax och dylikt?
Julgranen kommer nog in i helgen. Städningen sköter Rut och glöggen fixar jag.

Så här ser det ut på vårt julbord i år. Det är lite mat mot vad det brukar vara men va tusan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen