Jodå,

jag kom till Stockholm i sinom tid. Faktiskt bara en timme sen.
Nu är i alla fall lunchen avklarad. Den hölls också ute på Östermalm och avlöpte utan några större missöden. Inga missöden alls faktiskt Bara jag som kände mig lite obekväm eller så. Framförallt när förrätten anlände. Den bestod av löjrom, Creme fraiche (stavningen är jag ytterst tveksam till) och finhackad rödlök. Hur skulle det här gå då? Jag som inte äter nåt. Det gjorde jag inte idag heller kan jag upplysa. Brödet, som serverades separat, blev lite av min räddning, jag kunde i alla fall tugga på något och det såg väl bättre ut. Nej, jag rörde runt bland ingredienserna och till slut blev det en liten skagenröra utan räkor. Sen la jag besticken åt sidan och kyparen kunde ta den "rörda" tallriken. Huvudrätten var däremot väldigt god. Kunde inte gjort det bättre själv om jag ska vara ärlig. Efterrätten glodde jag på och tog ett bett och beslöt mig för att avvara.

Efter lunch skulle jag bege mig till kontoret medan våra vänner skulle gå på sightseeing i stan. Då som först kunde jag konstatera att de var väldigt lätt klädda. Det må vara varmare än normalt men att endast ha en kavaj som ytterplagg kändes inte helt okey. Till min förfäran såg jag att kvinnan i sällskapet hade sandaler på sig. Utan strumpor. Fy tusan vad kallt det måste ha varit. Så innan jobb och nöjen så var vi tvungna att ekipera herrskapet. Dunjackor, skor, strumpor, mössa och halsduk fick köpas in. När vi lämnade Stadium var de varma och glada och till och med sugna på att ge sig ut i vimlet.
Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå. Jag önskar den vore nio eller nåt för då hade middagen varit över. Fast önska kan man ju. Den är inte ens sex. Nej, nu gäller det snart att kvacka till sig och dra iväg till Grodan. Det heter resturangen för kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen