Härlig helg

Som startade o dur och slutade i moll. Det har ju varit finfrämmande i Hällevik. Hela familjen Iveskär Birgersson. Vi firade både födelsedag och dop i lördags. Så mysigt att ha dom här hos sig. My sov hos hos oss i sin resesäng. I går ända tills nio. Fantastiska unge. Gott humör har hon också varit på. Igår kväll så kände jag mig lite illavuren. Natten har varit god men imorse vaknade jag med ett riktigt illamående. Som vanligt så tror jag naturligtvis att det är min "vanliga" mage som spökar så det blir till att göra sig iordning. Maken kör mig till stationen, allt medan jag med stor klagan och stön och stånk meddelar att det blir en skitresa. Det visar det sig bli. Bokstavligen talat. Köper biljetter och ber att få ett par extra plastpåsar att spy i....redan där borde jag fattat att jag skulle åka hem igen. Det gjorde jag inte. Istäälet gick jag på dass. På tåget och illamående fortsätter. Funderar på om jag ska hopa av i Bromölla och ringa efter maken. Funderar vidare och tänkte, näe, där finns inget dass. Åker alltså vidare och framkommen i Kristianstad så kommer kräkreflexerna. Springer in på dass och det kommer från båda.....ja, ni fattar. Kan inte hoppa av eftersom här finns bara toa om resecentrum är öppet, vilket jag inte vet i denna tidiga morgon. Då bestämmer jag att jag åker vidare till Hässleholm och vänder där. Där finns dass. Nå, jag hinner med en runda till innan dess, två rundor i Hässleholm och två tillbaka mot Sölvesborg. Där finns min underbare man för att ta mig till hemmet. Efter mycket spring så mår jag nu lite bättre. Ska göra ett försök att åka upp imorgon kväll, alternativt onsdag morgon. Sicken redia skitdag det blev.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg