Förbannad

Suck, var ska jag börja? 
I maj så bestämde vi oss för att göra oss av men fasta telefonin och skaffa mobilt bredband därmed. Totalt betalade vi en bra bit över 500 spänn i månaden, för internet i princip eftersom vi aldrig ringde med telefonen. Jag ringde Telia och tecknade oss för ett mobilt bredband. Apparaten kom, men det funkade inte. Vi har ju en musikanläggning som skulle kopplas in i denoch där var ingenting att sätta in sladden in. Ringde och de sa att vi i så fall måste teckna ett annat abonnemang med en annan apparat. Det gjorde jag samtidigt som jag sa upp det första. Bra, jag skulle bara skicka in apparaten. Det gjorde maken någon vecka senare. Vad har hänt? Abonnemanget är kvar eftersom de inte fått tillbaka apparaten (dvs routern). Oturligt nog hade inte maken skickat den med rek. Så, vad göra? Sitta med två abonnemang?  Uteslutit. Nu har jag sagt upp det andra abonnemanget och ska skicka tillbaka  den routern, som funkar.  Denna gång skickas med rek.brev. Nu måste vi skaffa en annan router till det första abonemanget, dvs köpa. De annullerar inte det första innan de får tillbaka sin apparat. Jag erbjöd mig att betala den, men det gick inte. I så fall måste jag lösa hela kalaset, dvs 7800 spänn för något som vi inte använder. Fast vi vågar inte köpa en router, kanske den första anländer Telia vilken dag som helst och då sitter vi med en router och inget abonnemang. Summan av kardemumman; hur vi än gör så lär vi inte ha något internet på ett par veckor eller så. Suck. Å andra sidan, vi har hela härliga familjen Göteborg på besök. Vi lär njuta mer av dom istället!

Ytterligare elände. Vi har nu, med förra sommarens och årets, måleri grundat hela staketet på balkongen. Igår satt jag och målade flera sektioner vitt, och det tog sin tid kan jag lova. 
Gubben körde in idag och köpte mer färg. JAG HAR MÅLAT MED FEL HELVETES FÄRG. Eftersom vi målar på tryckimpregnerat virke krävs speciell färg. Nu måste den gamla färgen skrapas bort. Skit med. Dubbelsuck. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg