Hur kan tiden gå så snabbt?

En semesterdag kvar. Vad hände? 
Jag har i alla fall haft en helt underbar ledighet. Ätit för mycket, druckit, men inte för mycket och umgåtts med familjen. Har försökt springgå också trots värmen. Det har funkat rätt bra. Varannan dag, även om jag just nu ligger på minuskonton. Det är tre dagar sen, men imorgon så, då bär det ut igen. 

Familjen Gbg har varit här några dagar. Underbart. Sicka härliga barnbarn jag har. Kan nästan äta upp dom. Nu är det tomt och de saknas verkligen. 

Imorgon blir det Vassabacken igen. Först bär det dock av till Kristianstad. Ska köpa några champagneglas, Ittallas essence. Väldigt vackra och enligt dottern goda att dricka ur också. 

Vårt mobila bredbandsabonemang har fått en lycklig avslutning, om man nu kan kalla det så. Ringde i tisdags och frågade om routern kommit in (på det första abonnemanget)? Det hade det inte. Alltså satt vi fortfarande med ett bredband som vi inte kunde använda. Då bad jag att de skulle sänka antalet gb, för kostnadens skull, och frågade om man kunde skaffa ett nytt simkort för att få det att fungera? Ja det kunde man. Hon bad mig dock vänta i luren en stund. Hon kom efter en stund tillbaka och sa att de skulle avsluta abonnemanget. De valde att lita på mig och att jag skickat in routern. Helt fantastiskt. Kollade med dom idag igen, och såg också på min sida att det var borttagit. 
Så, vad har jag gjort nu då? Skaffat nytt bredband via Telia. Fast bredband som kräver telefon. Så nu mina vänner kan ni snart ringa vårt telefonnummer 52235 igen. Som det kan bli. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg