Länge sen sist

Oj vad tiden går. Jag brukar ju skriva ganska ofta annars men nu är det nästan en hel vecka sen.
Jodå, jag orkade med ansiktsbehandlingen. Som vanligt underbart skönt och det är så synd att det var sista gången hos Annicka. Hon ska flytta och lägger därmed ner sin salong.
Resan till Sydafrika gick bra. Oerhört varmt på flyget så det var ursvårt att få något sovit. Sov därför flera timmar när jag kom fram.
Igår var jag med i en marsch som metallfacket här nere anordnat. De gick med den också ut strejk för högre löner och bättre arbtesvillkor inom verkstadsindustrin. Över 50 000 människor gick med och det var helt fantastiskt. En del hade påkar, hackor och annat tillhygge med sig, men jag var inte det minsta rädd. Alla var glada, sjöng och dansade som bara afrikaner kan. 
Idag har jag varit på företagsbesök. Det var ett bra besök även om vi körde vilse och var en timme sen till mötet. Som det kan bli. 
Har hunnit med att handla lite. En väska till yngsta dottern och huvudvärkstabletter till mig själv. 
Känns som om jag håller på att bli förkyld och det vill jag då verkligen inte.
Lite bilder
Välkommen! Fantastiskt trevligt att få ett handskrivet brev när kommer till hotellet

Vinter. Löven har fallit men dock inte lika kallt som det kan bli. Kring en arton grader på dan och fem, sex på natten

Väskan till dottern. Snygg som attan.

Med mina fackliga kamrater i Johannesburg

Här dansas det

På företagsbesök. Kallt som sjutton inne i fabriken, 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg