Livet är inte så kul just nu

Ringde läkaren och fick tid. Hade under natten fått sitta upp och sova. Fast man kanske inte säga sova, för det gjorde jag inte.
Vidareremmitering till sjukhuset för inläggning. Här ligger jag nu och blir kvar några dagar till. Skitet vänder ju inte. Nu proppar de mig full med alvedon, Ipren och ibland Treo. Det tog tid, fram till idag faktiskt innan de fattade att det inte går att överleva med 40 grader i ett par timmar och ner till 37-38 men en helvetes sjö i sängen. Det är påfrestande för hjärtat.
Hosta är ett mindre företag. Har inga krafter i lungorna så får inte upp det. Det enda, eller det bästa, är att hosta tills jag klöks. Då lättar det lite.

Sover inget heller. Max en timme per natt. Öronproppar kan jag inte ha eftersom då hör jag bara rosslet från bröstet. Så, bäddat för dålig sömn

Sen hostar jsg så mycket så att jag kissar på mig. Nu är det blöja som gäller. Bra! Idag upptäckte jag att jag hade blod i urinen. Imorgon ska de ta prov. Är det inte det ena så är det det andra.

Har haft en del besök. Igår var här två kollegor från jobbet. Hur trevligt som helst. Idag har mellansystern varit här. Sen kom mannen. Sen låg jag och vilade och in ramlade mina ombudsmannakollegor och ordförande. Fantastiskt trevligt. Här var rummet fullt så när hon kom med middagen så frågade hon bara om hon skulle sätta det i värmeskåpet. Det fick det bli.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen