Ord och inga visor

RSitter och väntar på att transporten ska ta mig till flygplatsen. 
Här är vansinnigt varmt, kring fyrtio grader och det är väldigt ovanligt i Johannesburg. Man ska veta att staden ligger på 1700 meters höjd. 
Det är många djur som dör eftersom det heller inte har regnat på väldigt länge. Vattenrestriktioner är införda. 
Hade ett par viktiga och intressanta möten igår. Träffade högsta ledningen också och äntligen, efter ett och ett halvt år, så lyssnade dom. Enligt mitt önskemål kommer dom att byta handläggare på projektet. Det blir han som arbetade med det mellan 2004 och fram till 2013. Sen gick han i pension, men jobbar liksom fortfarande kvar på nåt vis. 
Nu vet jag inte om jag kan övertyga parterna hemma i Sverige om att inte sluta ett år tidigare. Vi får väl se. Kanske nästa resa i januari är den sista, kanske den näst sista, vem vet.

När jag kom till mötet igår eftermiddag träffade jag en som jag inte sett på länge. Det första han sa;
Vad har hänt? Du blivit tjock! Tack så mycket, dra du åt helvete med. De är ganska frispråkiga här. Sen gillar de feta kvinnor också. Så man kanske skulle emigrera?! 
Nå, han har ju delvis rätt. Inte tjock, men har gått upp fyra kilo sen sist, och det är ju faktiskt en storlek eller så. 

Alltså, så jävla tjock är jag väl inte

Tack hotellet. Igår när jag kom hem från middagen stod denna på rummet och väntade. I ishink med ett champagneglas. Alltså, hade blivit svårt att dricka ur den på egen hand. Tar den med hem.
Fick den för att de printade menyerna i restaurangen var dåliga och var svåra att läsa. Alltså, man tackar.

Läser denna braiga bok. Fick ett meddelande från Håkan där han tackade för stödet (förmodar att jag inte var den ende). Köpte boken och den är riktigt bra faktiskt. 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen