Söndag kväll

Helgen har varit skön. Igår dock, så var magen superkass. Tog mina piller men de hjälpte inte. Märkligt. Tidigt imorse fick jag upp igen. Två gånger. Tog ett par immodium då också. Då hjälpte det i vart fall.

Tränat idag. Trodde inte att jag skulle orka efter allt jag tappade igår och imorse. De första tio minuterna var så jobbiga. Sen gick det bra.

Middagen bestod av köttfärslimpa. Gräddsås. Blomkålsstuvning. Supergott.

Håller på att läsa en bok "Det söta blodet" 
Alltså, fy fan vad kolhydrater ställer till med. De göder cancerceller. De sätter sig som socker på hjärnan som bildar plack. Sen blir det minsann alzeimers. Diabetes......hjärtinfarkter.....säger bara det. Läs boken.
Det där med nyckelhålsmärkning är rena vansinnet. När det infördes började också vikten öka. 
Vi äter i snitt nästan 60 kilo socker per person och år i Sverige. 

En sak som jag märker är att jag inte blir hungrig lika snabbt. Innan var jag tvungen att äta var fjärde timme. Blodsockret åkte rutschkana. Idag åt jag frukost vid nio och sen middag kl. 17:30. Inte hungrig däremellan och inte på dåligt humör. Jag tror att jag kommer att bli LCHF-frälst. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen