Härliga helg

Vilken fantastisk kristiflygaredag det har varit. Vädret har visat sig från sin bästa sida och nu är Pellarinas båda kattungar ute ur huset. De har blivit smålänningar. En åkte till Alvesta och den andra har funnit sitt hem utanför Kalmar nånstans.
Sover bättre? Nä, inte ett smack. Sämre skulle jag snarare vilja säga. Varken sprit eller piller tycks hjälpa. Förlåt, jag överdriver något, men det spelar ingen roll om jag har druckit ett glas bubbel eller inte, och inte tycks mina insomningstabletter hjälpa heller. Tror självklart fortfarande att det kan bero på klimakteriet. Svettningar och oroskänsla. Som jag sagt innan, pest eller kolera. Östrogen eller inte? Ska jag börja igen eller inte? Frågor som just nu inte har några svar. Tabletterna gör en deppad och fet och jag vill inte bli något av det. Fast det blir man ju utan sömn också har jag hört. Och svettig. Shit är det. Varken mer eller mindre.
Nåväl, i övrigt är allt under kontroll. Jobbet och den kommande kongressen. Har varit och handlat två fina svarta klänningar. De lär behövas. Ska ut på middag/fest fem kvällar i rad och gå i samma klänning funkar ju liksom inte. Det som återstår är att vi får fint väder. Det kan jag inte styra över även om jag ska försöka.
Nästa vecka åker jag upp på måndag kväll. Vi har ett större möte med fackliga kamrater från Geneve, Bryssel och New Castle redan på tisdag morgon och måste därför vara på plats.
Godnatt.........hoppas jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg