Så var snart denna helgen också till ända

Tiden går fort vill jag säga. Pingsten är här och inte har jag det minsta pingskänsla, men det kanske man inte brukar ha heller. Det blir väl så när man tagit bort den där extra lediga dagen man förr fick. Annandagen.
Helgen gått i rockens tecken. Staden är svart, rockmusik i radion och dottern som arbetar med att sortera sopor från festivalen. Några tappra ungdomar från SSU sprätter upp sopsäckar fyllda med allehanda innehåll. ölburkar, tomma såväl som fyllda, flaskor, halvätna pizzor och baguetter, cigarettpaket och i vissa fall impregnerade med lite gamla spyor och annat smått och gott. Lönen? 750 spänn, som går till klubben, för tre dagar arbete samt ett fyradagarspass till festivalen. Ja, inte är det världens bäst betalda jobb. Idag tog hon på sig en t-shirt där det stod "Anständiga arbetsvillkor" haha....och det var inte jag som sa att hon skulle ha den på sig. Hon frågade om jag tyckte att det verkade bra. Ikväll ska hon i alla fall iväg och se Ozzy Osbourne. Skitroligt. För henne.
Den stora dottern flyttar idag in i sitt nya hus med blivande man och barn. Så synd att vi inte kan vara där och hjälpa till. Tur att hon har svärföräldrarna på nära håll. Längtar tills jag får komma upp och se hur der har fått det. Det ser fint ut på bild i alla fall.
Imorgon blir det lucnh hos mor. Det ska bli fantastiskt gott med köttbullar, potatis och sås. Nästa vecka får jag nog av alla utemiddagar. Då drar kongressen igång och det är full rulle från tidig morgon till sen kväll. Trött bara jag tänker på det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg