Inte många knop

Börjar resan med en ledig dag. Jo, det är rätt skönt men det var ju inte tänkt så från början. 
Imorse gick jag och kollegan en runda på en halvtimme. Han tyckte jag gick för fort men gå där och spatsera är inget för mig om man är ute efter lite motion.

Nåväl, har legat vid poolen dag. Tagit ett dopp då och då. Solskyddsfaktor 50 har gällt. Solen tar hårt såhär på försommaren och eftersom Johannesburg ligger högt, cirka 1700 meter över havet, så blir det extra bränna. 
Sen eftermiddag gick vi till ett annat hotell där vi hade bokat in en behandling. Jag tog Swedish massage. Hon var ganska hårdhänt men det var skönt. Nu ska vi snart gå ner och äta lite gott.

Imorgon förmiddag bär det iväg till Zambia. Direkt efter ankomst så har jag mitt första möte. Ska också springa en runda på löpbandet. De har ett fint gym på det hotellet. Jag har fått med mig både Edith från Zimbabwe och Mary från Sydafrika på det. Jag är deras förebild säger dom. Efter min förvandling så har de också börjat träna och gått ner i vikt! 


Fin gest från hotellet. Fick ett välkomstbrev och två miniflaskor med Amarula. Jag älskar det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg