Skräckblandad förtjusning

Vi tog en rövare idag och åkte in till stan för att fika. Innan dess gjorde vi en tur i ett par affärer. Det blev ett par jeans, skitsnygga, och en svart spetsblus på MQ. Assaballasnygg, som syster skulle säga. 
En runda till fiket. Frågade naturligtvis om de hade något glutenfritt. Bröd eller annat, svarade hon. Annat, sa jag. Jo, vi har en bakelse, Budapest. Tjoho...eller inte. Bästa bakelsen ever och i bara farten så beställde jag en. Begriper inte varför eftersom jag i normalfallet inte äter sånt. Mina bars är numera uteslutna och måste ha bra recept på hemgjorda mellanmål i form av lätt att ta med på tåg och annat färdtyg.

Skaffat mig en, lånat kanske jag skulle skriva, en cross trainer. Den kan vara bra att ha kalla vinterdagar.
 
Skönt att inte åka till Sydafrika imorgon. Hade verkligen inte tyat. 

Blev det nåt dasspringande då, jodå, en i hästtorgskiosken, en på fiket och slutligen en i affären. Extra förresten, de har ett mycket bra utbud av glutenfritt. Hittade glutenfritt skorpmjöl så nu blir det pannbiff imorgon, kanske limpa, vi får se. 

Kommentarer

  1. Haha ja precis min kommentar asaballa...
    Tål du pauluns granola? isåfall har jag bra recept på bars med nötter o annat gott

    SvaraRadera
  2. Vet inte det. Får kolla receptet först. Får inte innehålla korn, råg eller vetemjöl

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg