Jag säger då det.

Nu har jag lackat ur på taxi. Idag hände det igen. Jag ringde och igår och beställde taxi till kl 12,20 -25 sådär. Allt för att hinna med tåget som skulle gå 12.59.
Jag gör mig i ordning, går ut och ställer mig vid "leahålet" och klockan är tjugo över. När klockan är 27 över så ringer jag och undrar var dom är. - Vi har ingen beställning från dig idag, säger dom. Paniken infinner sig lite lätt. -Vi kör dirket, säger dom. Klockan 12.43 kommer en bil. Naturligtvis var det en massa trafik och en del verkade ha parkerat på vägen också. Väl framme fick jag hoppa ur bilen i farten. Chauffören fick ta väskorna. Jag skulle ju in och handla biljett också. Precis när jag tar steget ut på perongen så kommer tåget. Jag hann med men någon taxi blev inte betald. Det hade inte fungerat. Det är inte första gången, inte andra heller. Det har hänt rätt några gånger nu. Sista gången var det i alla fall. I fortsättningen blir det till att beställa Taxi Göran.
Nu sitter jagi alla fall på flygplatsen. Har festat till det. Druckit ett glas vatten och tagit en banan. Är svinhungrig men mår inte så bra av bröd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen