Svullet öga

Det började i måndags och blir hela tiden värre. Det hänger en klase under ögat, värre än vanligt vill säga, och nu har det kommit upp kring näsroten också. Ont när jag blinkar, vilket händer, och när jag böjer huvudet framåt, vilket händer det också. Dessutom är det mitt vänstra öga, alltså det som jag kan se med. Detta komplicerar saken. Gå från halvblind till helblind är ett jäkla stort steg. Hur som helst, tid hos doktorn (Frost kanske) är beställt och jag hoppas på nån antibiotika av nåt slag. Jag ska ju operera in en distans i käken på måndag morgon, vänstra dessutom och jag är lite osäker på att dom gör det om det är infekterat i ögat precis ovanför. Ja, det är i överkäken också. Jag har inte tid att vänta eftersom jag kommer att börja jobba i Finland, Sydafrika och Botswana i veckorna tre efter semestern. Efter semestern är snart. Om fem timmar närmare bestämt. Jäklar, vart tog dessa veckorna vägen? Nån måste ha stulit dom.
Häpp

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen