Nu sitter jag på Heathrow

och väntar på nästa flyg. Denna gång till Kastrup och vidare med tåg hem. Jag har nog sovit ett par timmar inatt i alla fall. Kvinnan som satt bredvid mig var trevlig om än lite knepig. Det är kanske inte det rätta ordet men nåt var det. Precis när hon satt sig bredvid mig ställde hon en fråga, vad det var det kommer jag inte ihåg. Då kände jag. Hon hade en andedräkt som kunde döda mindre djur. En vacker kvinna i trettioårsåldern med en sån andedräkt finns bara inte. Eller jo, det fanns det ju. Efter att ha svarat vände jag min egen nuna mot fönstret och funderade allvarligt på att inte använda nässpray under natten. Vilket skulle vara värst? Nå, efter säkerhetsbältet stängts av blev det servering. Jag tog lite bubbel och kvinnan bredvid tog en flaska rött. Rätt var det är så sätter hon glaset på mitt bord. Hon tyckte väl att det var bekvämare så. Jag fick ju givetvis säga till henne. Mitt bord var fullt. Hade en del annat där också. Tidig morgon var det dags att gå på toaletten. Jag fick "hoppa" över henne för hon hade inte vett att flytta sig. När jag kom tillbaka hade hon snott min filt. Jag försökte ta den tillbaka men hon höll emot. Då fick jag knuffa henne i sidan och säga till på skarpen - Jag vill ha min filt. Då tittar hon helt oförstående på mig och ger mig till slut filten. Käre gud. Vilka människor det finns.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen