Läkaren avklarad

Det var ingen fabror doktor utan en tant. Hon såg direkt att det var en infektion bakom nedre ögonlock. Åtgärd: Salva två ggr om dagen samt ett hårdkokt ägg (måste vara varmt) att lägga under ögat för att minska svullnaden och få "såret" att öppna sig. Efter 2 ggr salva samt ett ägg så är det väl ungefär likadant. Hoppas att det blir bättre tills måndag annars uppmanade hon mig att söka kontakt med ögonläkare för att skära upp och låta varet komma ut. Kan säga så här; Det vill jag inte! Med dubbla utropstecken faktiskt!! Jättemycket dubbla.
Sanna behöver en ny cykel. Hon lånar min och nu behöver en egen, som är lite större än de som hon har. En Kronan tänkte jag. De är billiga. Min kostade cirkus 1500 när jag köpte den för flera år sen. Kollade upp deras hemsida och kunde konstatera att priset gått upp en aning. 4995:- är det facila priset nu. Fina, men gud vet om det är värt det. Nå, kollade Blocket och hittade en Kronancykel i Olofström till det fina priset av 2000 spänn och bara ett år gammal. Vi slog till och hämtar den imorgon. Det är bara ett fel. Färgen. Ni som känner Sanna håller med. Den är knallblå.

Idag är det match. Mjällby - MFF. Nu håller vi alla tummar och hoppas att Mjällby vinner med 3 - 0.
Forza Maif

Kommentarer

  1. Låter jobbigt med ögat men vi får ju hoppas du slipper skära o så, krya på dej, lycka till med käken oxå.//PS

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen