On the road again

Ja, nu sitter man här igen. På tåget, tvingandes att lyssna till andras konversation. Spelar ingen roll om det handlar om hur blygdläpparna ser ut eller om de ska ut och äta middag på lördag tillsammans med bästa kompisarna. Här hör man allt! Verkligen!
Jag skulle ju haft sällskap idag men det sket sig i starten. Han får eventuellt jobb i Oslo denna vecka och då måste han sticka upp. Fast jag har min fundering jag, skulle det kunna bero på snarkningarna? Nu slipper jag ligga vaken och inte våga somna. Nu slipper jag skämmas för alla dammråttor som virvlar runt i lägenheten. Nu slipper jag gå hem tidigare på kvällarna. Ja, det kommer bli en helt vanlig vecka i ilskans tecken över revisorer och annat elände.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen