Så var det med det

Förkylningen tätnar, näsan tätnar och jag ledsnar. Idag gick jag till doktorn och mycket riktigt konstaterade han att jag hade bihåleinflammation. Antibiotika och kortison. Läste på bipackssedeln att man ska undvika solning. Man kan få solskador, brännskador och utslag. Det behöver nödvändigtvis inte komma samma dag man vistats i solen utan kan dröja i flera dagar. i värsta fall kan huden ramla av! Precis vad jag önskade. Det blir till att sitta i skuggan och dricka drinkar eller nåt hela veckan. Sprit får drickas i alla fall. Alltid nåt. Fast jag skulle ju inte dricka....jaja, vi får väl se hur det blir med de olika sakerna.
Nej, nu är det strax dags för nässköljning.
Ps; skriver detta på kvällen den 12 men har ingen internetanslutning. Det i sin tur beror på att telefonen har laddat ur. Nu hoppas jag att min manuella väckarklocka funkar. Den har jag inte använt sen urminnes tider.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen