Njutning ger elände

Åtminstone har jag haft ett riktigt elände. Det måste bero på all god och fin mat i fredags. Jag är inte van vid det.
Igår hade jag bestämt att jag skulle gå en lång, lång rund. Det gjorde jag också. Strax över timme runt Grönslätt i ett underbart väder. När jag gått en tredjedel började jag må fruktansvärt illa och trodde jag skulle få stoppa och spy. Det gick vägen, men fy tusan vad kass jag kände mig. Väl hemma så tog det bara några minuter och det var dags att börja springa. Vattendiarrér. Fyra fem gånger i timmen tills jag spydde vid sextiden. Ovanpå detta krampade magen och det gjorde så ont. Natten har varit eländig. Sov tre kvart, vaknade av kramperna och sen ner på dass. Hela natten fram tills halv sju. Nu mår jag lite bättre och har precis fått i mig lite havregrynsgröt och en liten banan.

Blev väckt med skönsång av make och barn. Fick en fantastiskt fin stekpanna.

Nu ska jag ut och sätta mig i solen en stund. Sen fortsätter firande ikväll med seger för Mjällby mot Häcken. Det är väl det minsta man kan förvänta sig?!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen