Stressad över fredag

Vi fick bord på den där undergroundrestaurangen på fredag. Avsmakningsmeny, sex rätter. Hur ska jag fixa det? Nu är jag ju himla kräsen i maten så det är väl mycket jag inte äter men ändå. Jag får försöka se det som ett undantag och ta det lugnt.

Har varit superstrikt när det gäller potatis, bröd, ris och pasta. Inte en bit, inte en makaron, inte ett riskorn. Har varit strikt med alkoholen. Bestämt mig för ett datum då jag får lov att dricka lite bubbel och det har fungerat alldeles utmärkt. Nästa gång jag ska dricka champagne blir nästa helg igen när familjen Göteborg kommer till Sthlm. Ja, champagne blir det. Det kan jag unna mig nu när jag inte dricker så ofta. Nästa gång efter det blir i slutet av maj när vi åker till Malmö.

Om nu det är någon som tror att jag går på LCHF så tror dom fel. Jag äter snarare LCLF, det vill säga lite kolhydrater och lite fett. Kolhydrater bestående av min älskade havregrynsgröt på morgonen och lite morötter då och då. Äter inga mängder av fett, vilket man ska undvika om man vill gå ner i vikt. Inte undvika helt, vi behöver fett, men man behöver ju inte hälla i sig av grädde och smör, det innehåller ju trots allt mycket kalorier.

Äter mycket protein, kanske lite för mycket, men det går ju bra och det mättar fint. Tyvärr äter jag för lite grönt. Det måste jag jobba med.

Jag promenerar fem km per dag när jag är i Sthlm något mindre annars, men det kommer det med. Jag springer 30 minuter två ggr i veckan. Hoppas kunna öka på antal minuter och pass.
På fredag ska jag till läkaren. Hoppas kunna sluta med mina betablockerare. De påverkar träningen i negativ inriktning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen