Påsken snart över

Blandad påsk, kan man väl summera helgen med.
Det har varit underbart att ha familjen Göteborg här. Mysigt att pussa och krama de små, full fart från morgon till kväll, sen slocknar dom som om de blivit klubbade kring sju, åtta. Nu är det tystare än tystast i huset.
Har mått sådär. Fredag natt blev jag dålig med kramper i magen. Fick springa hela natten. Slutade dock någorlunda på lördagförmiddagen. Antingen var det något jag ätit och inte tålt, eller så var det vinet. Två glas. Ett bubbel och ett rött. Herregud, ska man inte ens tåla det?
Sen dess har jag haft mer eller mindre ont. Kommer och går i kramper liksom. Och inte nog med det, bli yr, eller får en örsel, som svärmor sa, när jag reser mig upp. Skulle ju kunna vara blodtrycket som ligger lågt. Äter fortfarande samma mängd blodtryckssänkande som innan viktnedgång. Nej, nog på klagandet. Jag mår ju faktiskt ganska hyggligt i alla fall!

Vi har invigt Murrikkan. Maten blev lika god som nyttig. Ikväll ska vi köra en sväng på den igen.

Denna vecka blir det upp till Stockholm och vända. Åker hem på torsdag igen. Åker på långresa på söndag. Zambia, Sydafrika och Zimbabwe i nämnd ordning. Kommer inte hem förrän den 18:e.
Vi ska besöks ett antal företag, våra tre ambassadörer i länderna, vara med på workshops och så mycket mer. Hektiskt förstås, men vansinnigt intressant. Två nätter i Lusaka, en natt i Pretoria, tre nätter i Durban, tre nätter i Harare samt två nätter på flyget! Allt mellan den 7:e och 18:e.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen