Trodde aldrig

Att jag skulle kunna åka till Stockholm idag med tanke på mitt magäventyr i helgen. Men här sitter jag. På plats 23 i vagn 4 som vanligt.
Veckan är väldigt schemabunden med massor av möten och middagar, luncher och lite till.
Sen eftermiddag idag hade jag tänkt springa lite, efter det ett möte med min HC. Vägning, mätning och lite prat. Sen gruppmöte. Jag tillhör en fantastiskt rolig grupp med folk från alla samhällsklasser och arbeten, från LO-folk till grevar och baroner....eller nej förresten, det tror jag inte. Tjocka, lite smalare och motionsfreak, gamla och unga. Alla pratglada och vi har fullt schå att hålla oss inom den timme vi har till förfogande.
Imorgon har jag först en arbetslunch, sen ska jag äntligen till frisören. Onsdag har jag bjudit hem en kollega på middag. Trevligt men funderar fortfarande vad jag ska bjuda på...kanske en pastarätt, jodå, jag skippar pastan själv men gästen får väl äta mer än "sul"
Till pastan kan en räksås med tomat och chili göra sig bra.

Skalade räkor, purjolök, krossade tomater, grädde, massor av vitlök, chili, sambal, sall och nån matsked honung.
Gör så här.
1, skala räkorna (ja, det måste vara handskalade, inget annat duger)
2, häll lite olja i en stor panna. I med de krossade tomaterna. Låt sjuda lite. I med strimlad purjolök, finhackad chili, tre,fyra, fem vitlöksklyftor samt grädde efter behag. Krydda med salt och honung och ev sambal. Var försiktig med saltet eftersom räkorna är lite salta i sig
3, på slutet. I med räkorna och låt dem bli varma. Smaka av igen.
4, servera med färsk pasta för de som vill ha det. Servera med strimlad vitkål eller isbergssallad för de som vill ha det. Supergott och superenkelt att göra.

Torsdag blir det arbetslunch igen samt utbildning med middag på kvällen. På fredag smäller det. Då får Stockholm besök av Göteborg och Listerlandet. Kul ska vi ha. Dricka Moet ska vi göra. Äta ska jag fan inte. Hur ska jag våga göra det efter montesumas hämnd.
Jo förresten, igår åt jag en halv potatis till middagen. Kände att det var mest skonsamt för magen. Resultatet får vi se ikväll..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen