Dekadens

Åtminstone lördag och söndag har gått i dekadensen tecken. Ankomst Malmö och direkt till en uteservering för lite småmat och bubbel. Det blev både vitlöksbröd och vårrullar med räkor. Sen gick vi och kollade i varsin butik. Göran till Peak Performance och jag till Mulberry. Såååååå nära att det blev en plånbok. Kollade alla!  Expediten var nog rätt trött på mig för hon fick plocka fram nycklar till alla montrar! 

Kvällen spenderades på Kockska huset. Vansinnigt god mat som inleddes med ett glas bubbel. Lite små hembakade bröd i olika former. Sen fick vi en aptitretare bestående av hemsökt lax med grönsaksröra. Jag tog en oxfilé med körsbär och chiantisås. Gnocchi med parmesan. Jag tror inte jag ätit godare och mörare filé. Helt makalöst. Efterrätten, jo då, jag tog det också, bestod av hemlagade tryfflar. Smalt i munnen. Göran tog en höstmeny och njöt av allt. Han avslutade med en armagnac och en kopp kaffe. Billigt blev det inte, men det var ju så himla gott! Servicen var helt fantastisk! Dit går vi igen nån gång.

Efteråt gick vi till hotellet och jag beställde en drink. Gott och vansinnigt onyttigt. 

Dagen idag inleddes med en onyttig frukost, följt av en onyttig lunch, korvgryta. Kvällsmaten har bestått av Paradischoklad. Jodå, hur länge sen är det inte sen jag åt sånt? Länge, länge sen. Men det var det värt. 

Imorgon är det dags att gå tillbaka till de gamla vanorna igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen