Vår nya "diet"

Eller, nya och nya. Uteslutande av kolhydrater och nödvändigtvis inte så jättefeta saker ger resultat. Tror jag. Vet gubben. Han vägde sig imorse och är imponerad. Jag väger mig på onsdag och blir imponerad. 
Helgens frukost har bestått av omelett i alla dess former. 
Kvällsmaten har varit grillat fredag och lördag, söndagen blev det köttfärssås med zuzzinipasta. 
Gröten äter jag tisdag - fredag. Jo då, visst är det kolhydrater i det men bra såna och ungefär 20-25 gram (i lite mer än halv portion). Siktar in mig på cirkus 50 om dan. 
Alkohol = noll.
Vill tappa några kilon tills vi åker till Antalya. Där blir det lite svårare även om jag bestämt mig för att springa varannan dag. Maten gör allt, träningen är marginell när det kommer till viktnedgång. Sen är det positivt på alla andra sätt. För hjärtat. För orken. För blodet. För humöret. För sömnen. 

Tredje dagen nu med nedtrappning av mina betablockerare. Ännu ingen påverkan till det sämre, vad jag kan känna. Hoppas, hoppas att det går denna gången. 

Ikväll och på onsdag blir det cirkelträning på itirm. På torsdag blir det till att springa Bellmanstafetten. Jag tar tredjesträckan. 

Sista veckan i Stockholm innan valet. Underbart. Ska valarbeta på hemmaplan. Det är möjligt att jag får åka upp ett par dagar, men tror inte det.

I lördags var jag och dottern på valfest. Tog tåget dit och åkte med Juan Robledo, fd fotbollsspelare i Mjällby. Vilken trevlig människa. Vi hade så mycket att prata om. Politik naturligtvis, men han pratade om sitt hemland och om Sydamerika också och jag sög åt mig. 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen