Ojoj

Var och vägde mig idag, (läs igår) ..och precis som jag trodde så pekade vågen uppåt. +1,4 kilo och även om jag visste det så var det inget kul. Nu är det back to vanlig business igen tills jag är tillbaka på min idealvikt. 

Som aven händelse slog jag på tv i söndags eftermiddag för att jag ville Stefans sommartal. Det visades inte, dock kom jag till ett fantastiks bra program som varade hela eftermiddagen, ja eller det var indelat i olika avsnitt med olika föreläsare. Det handlade om mat, hälsa och prestationer. 
Bland annat berättade en om att när Sverige införde nyckelhålsmärkt mat så började viktkurvan stiga uppåt. Har ni möjlighet så titta på det. Det sänds via nätet på följande adress. En av de bättre föreläsningarna var denna
http://urplay.se/Produkter/183317-UR-Samtiden-Naring-for-halsa-och-prestation-Matrevolutionen?play_category=föreläsningar+och+debatt

Kollade blodtrycket i måndags. Fortfarande högt. Fick tid hos doktorn i onsdags och vi är överens om att jag ska göra ett försök med att sluta med betablockeraren för att se hur det påverkar orken vid löpning. Fick en ny medicin som jag ska testa. Tyvärr så tror jag inte riktigt på det eftersom jag testade förra året. Vi får väl se sa den döve som sket i vasken...

Minns ni att jag häromdagen hade ett inlägg om en bok som jag gillade att läsa?  Döm om min förvåning när författaren till boken varit inne på bloggen och kommenterat! Kul.

På väg hem med ett tidigare tåg. Vill hinna springa en runda ikväll. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen