En ny telefon...

blev en ny dator. Det är väl inte illa pinkat? Nu har en ny dator resluterat i en ny telefon. Det är väl fint att jag kan ringa, kolla mejlen och allt annat som är av nöd tvunget. Det kunde jag i och för sig innan också, men det tog ju sån tid med allt. Batterier hade också en förmåga att falla från 100 till 0 på 10 minuter. Inte alltid, men tillräckligt ofta för att blodtrycket skulle öka dramatiskt. Nu ska de tiderna vara slut. Från nu. Eller från nästa vecka. Jag har inte fått den nya Iphone 4an yet. Märker ni att jag smyger in lite engelska här? Den fick beställas, inte engelskan. Telefonen förståss.
Nå, nu sitter jag på tåget som förhoppningsvis ska ta mig till Hässleholm och vidare. Om det vet man aldrig.
Ikväll blir det en trevlig, hoppas jag, middag tillsammans med nära och kära. Vi ska till Bromölla och fira mamma med pompa och ståt. Eller nåt.
I helgen har de lovat högsommarväder och det ska bli underbart. Jag hade ju egentligen tänkt att ligga och böka runt i Sannas rum. Vi ska måla om, tak och väggar ska bli vita. Dessutom ska dator, säng, sängskåp (kanske), skrivbord och tv slängas ut. En del går till försäljningen, en del hamnar i Sölve. Så när vi nu ska göra detta har jag ingen aning om. Nästa helg kanske? Det beror på maken också. Vi vet ju inte när han ska opereras.
Nä, nu måste jag jobba lite mer. Håller på med en presentation. Den ska jag använda när jag är i Göteborg för att hålla en utbildning för hugade medlemmar den 10 och 11 oktober. Frida, du var förresten uträknad att anlända denna världen den 11 okt.
Hej och hopp i granens topp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen