Tillbaka

från ett underbart land, ett underbart hotell och underbart allt. Av fjorton dagar hade vi tretton med strålande sol från en klarblå himmel. Inte ett moln så långt ögat kan se, som Ledin skulle sagt. En dag hade vi växlande molnighet, men det gick helt klart att både sola och bada. Den dan blev det en snabb runda in till shoppingcentret (som idag består av flera stycken). Vi passade på att ta en öl tillsammans med Lotta och Johan. Vad jag handlade? Alvedon och curry. Kvällen bjöd på ett skådespel utan dess like. Jag har aldrig sett ett sådant regn och åskväder. Det blåste storm/orkan. Sju träd på hotellområdet blåste omkull, en del barstolar hamnade i poolen, barnpoolstaket blåste bort och äveän 10 cm vatten ur poolen.
Hotellet är så populärt så att gästerna återkommer år efter år. Så var det nu också. Vi träffade Birgitta och Edvard från Stockholm, Kaj från Oslo, Leo och Karen från Holland, Rolf och Gretchen från Tyskland, Brian, Gwen, John och Wendy från England. Samt några till som jag inte minns namnen på. Alla hade vi träffat några gånger innan. Tillsammans hade vi spelat dart och det gjorde vi i år igen. Så himla roligt hade vi tillsammans.
Det mesta på hotellet har också blivit bättre sen vi var där sist (hur det nu är möjligt, det är ju trots allt ett av de allra bästa hotellen i världen) Nåväl, nu är vi i alla fall hemma och nu börjar allvaret igen. Hälsosamt leverne och det inkluderar ingen alkohol till jul (med ett undantag, det blir lite champagne när Frida, Mattias, My och Nea kommer hem i oktober). Jag hade visserligen förhoppningar att träna när jag var i Turkiet. Det gjorde jag också. En gång. Då var jag uppe och sprang på löpbandet. Och jag sprang faktiskt också. Över trettio minuter utan att stanna. Inte illa. Sist jag sprang så var det i Tyskland. Nu är kläderna, hur som helst packade, och det inkluderar träningsattiraljerna.
Så, jag ska inte ta ut mig i onödan. Det är ju ett tag sen jag skrev. Puss My och Nea. Längtar tills ni kommer och hälsar på i Hällevik

Kommentarer

  1. Ja, snart kommer vi:) då är Nea två månader, galet. Ska bli så mysigt men vi ses innan dess och det är när du är i götet:) puss å kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen