Så ovanligt i allt det vanliga

Jag åker tåg till Stockholm. Det har bara hänt en gång på åtta veckor. Fyra veckors semester. En dag i Sthlm och sen direkt till Finland och sen Afrika. Och vet ni vad? Vi är i tid.
Innan tågavfärd så var jag hos tandläkaren. Förutom att ta avtryck av min kommande tand så gjorde jag en undersökning. Allt såg bra ut och varför laga om det är okey? Vi hade trott att vi skulle kunna fixa till någon fyllning när jag ändå är uppe i 15000 spänn för implantated. Men tandläkaren tyckte inte att det behövdes. Jag passade också på att fråga om man kunde tandbleka, men de tyckte det var onödiga pengar att lägga ut eftersom de ändå inte gick att få mycket ljusare. Mina tänder ligger på en gråskala om är mellan den ljusaste och näst ljusaste nyansen och det är den som de bleker till. Till och med Lena, som gör de här behandlingarna, var inne och kollade och även hon avrådde mig. Vad bra. Nu slipper jag tänka på det mer, fåfäng som man är. Nästa gång blir den 26 september. Då ska de göra ytterligare något avtryck. De ska då använda en "sked" och ska vara mycket behagligare än det de gjorde idag. Sen är det bara en gång kvar. Den 17 oktober ska jag då äntligen få min fina nya 15 000 kronors tand på plats.
Denna vecka blir i övrigt hektisk. Börjar med ett möte med efterföljande middag hemma hos Erik ikväll. Alltså hoppar jag av i Södertälje. Imorgon har vi enhetsmöte och därefter ett lunchmöte med Swhap. Därefter bär det av till Sida för att diskutera fortsättning på vårt HIV-program. Onsdag åker jag till Gbg kl 07.00 Har ett möte mellan 11 och 12. Åker hem till Frida och Mattias en stund innan jag sätter mig på tåget för att göra en massa "pappersarbete". Torsdag blir det Sthlm hela dagen. Förberedelser inför en kurs jag ska hålla i oktober. Fredag blir sista checken innan jag tar semester i två veckor. Mor ska bo hemma och det känns bra. Hon föreslog det själv. Bra för oss och bra för katterna och faktiskt tror jag det är bra för henne också. Jag har laddat mitt resekort så att hon kan åka bussen till Mjällby med jämna mellanrum.
Slut för idag

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen