Min nära dödenupplevelse i Uganda

Ja, jag hade precis kommit till Uganda och hade tänkt gå till sängs eftersom
jag var så vansinnigt trött. Men som ordningsam i klassen så skulle jag först se till att få det sista kvitton från hotellet i Mombasa i rätt fack. För att hålla reda på allt detta så måste jag ha det på det viset. Nå, kvittot var lagt i ett kuvert som jag hade stoppar i min handväska. Jag tar upp det och lägger det på bänken. Samtidigt som detta sker så, "hoppar" en liten brunsvart sak rakt mot mig. Blixtsnabbt inser jag att det är en insekt av något slag. Inser också att jag skriker högljutt samtidigt som det lilla odjuret vänder från mig i en jävla fart. Snabbare än Blixt Gordon når jag en tidning och dödar fanskapet. Då ser jag att det är en kackerlacka. Jag hatar kackerlackor. Mer än allt annat. Hjärtat bankar hårt och jag förstår att detta jävelskap har jag haft med mig i handväskan i flera timmar. Där har jag rotat efter nässpray, handsprit och läppstift flera gånger. Nu inser jag att jag kanske har fler med mig. Öppnar resväskan och sprayar "radar" rakt in och på alla kläder. Gör samma sak med handbagaget. Handväskan vänder jag ut och in på sängen. Då håller jag på att dö en andra gång. En liten svart rund sak tar sig snabbt åt vänster och ner på golvet. Fem sekunder senare och efter en blick på golvet ser jag att det inte är en kackerlacka eller något annat skit. Det är en av mina hörsnäckor som lossnat och rullat iväg. Jag hittade inga fler levande varelser i mina väskor. Men jag var rädd varje gång jag stack handen i väskan. Det höll i sig nån vecka eller så.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen