Stora Afrikaresan del 2

Som sagt, i väntan på det första mötet, så släckte jag törsten med en inhemsk öl. Gott? Ja, om man gillar öl så förmodar jag det. Jag är ju ingen öldrickare direkt men dricker alltid en lokalt producerat vid varje resa.
Första mötet var ett möte över en middag. Två organisationer skulle medverka, det kom tre. Förutom att en av representanterna var berusad redan från början och inte nyktrade till under mötet, så var det bra.
Helt slut i både själ, hjärta och kropp stupade jag i säng redan vid nio-tiden.
Till frukost åt jag tre tabletter för blodtrycket, två anti-skittabletter samt en halv sobril. Helt fett- och kolhydratfri måltid kan man säga. Det var en genomgående meny på min resa. Ska jag sitta i en bil så vill jag inte ha orolig mage och tvingas stanna längs vägrenen. Gudarna vet vad som finns där. Det skulle väl sett ut med ett vitt arsle där.  Fyra olika företag besöktes och det var fantastiskt att se hur de arbetar med vårt program.
Sen eftermiddag kom kollegan, 24 timmar försenad. Han var skitförbannad. De hade lyckats skicka honom med ett flyg och bagaget med ett annat, dvs han fick inte sin väska.
Fortsättning följer

Bild från hotellets trädgård

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen