Stora Afrikaresan del 4

Jaha, och så var det igång. Magen alltså. Började springa redan på restaurangen och ju mer jag tänkte på bilresan som låg framför oss, desto mer sprang jag. Nå, ett par stopptabletter och en halv sobril och ett glas vin på det gjorde att jag tänkte; Ja, måste de stoppa så måste de stoppa. Jag skiter i hur många och långs köer där är, jag skiter i spindlar, mygg, lejon och kackerlackor. Måste jag skita så måste jag. Det gick bra, fast jag hann inte mer än in på hotellet. Man kan kanske inte säga att det var ett hotell, det var mer som en lodge. Ett antal stugor utspridda på ett område mitt ute i en naturpark. Det var vansinningt vackert, mycket mygg, en hela del vakter med gevär (tror att de skulle skydda oss mot vilda djur). Rummet var fint, dock ingen AC eller fläkt så det gällde att hålla myggnätet på rätt ställe. Det var inges problem. Vi var där i två nätter och jag fick faktiskt inte ett enda myggbett.
Efter en riktig frukost, så började vi konferera. Redan efter en liten stund blev jag skitdålig. Blev yr, svimfärdig, fick dubbelseende och började må illa. Alla sprang omkring. Hämtade socker, cola och vatten. Efter en halvtimme blev jag bättre. Samma sak hände nån timme efter lunch och dagen därpå. Så himla obehagligt. Jag trodde, och tror, att det berodde på malariprofylaxen som jag börjat ta. Slutade därför med dem. Jag fick helt enkelt se till att skydda mig mot myggbett och hoppas att jag inte skulle få malaria.
Efter två nätter på Masai Lodge så skulle vi in till stan och därmed också byta hotell. Vi behövde vara nära flygplatsen eftersom vi skulle åka vidare till Mombasa på lördagsmorgonen. Jag var kass så de körde mig till hotellet direkt. Väl där ville de att doktorn skulle komma. Det ville inte jag. Jag har haft nog med doktorer att gör i Afrika. Jag fick som jag ville

Några bilder från Masai lodge

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen