Stora Afrikaresan

Ja, så får man väl ändå kalla det. Åtminstone gällande för 2012.
Det har hänt mycket. Försenad reskamrat. Försenat bagage. Vilket hotell bodde vi på. Smuggling av levande djur mellan Kenya och Uganda. Korruptionsförsök. Svält. Hetsätning. Bad. Företagsbesök och vart fan är ni?
Nå låt mig ta det från början eller nåt.
Söndag morgon och packningen hade gjorts dagen innan. Jag kon iväg som tänkt och allt gick smärtfritt. Självklart blev jag genomsökt, handbagaget genomsökt liksom min handväska i London. Det tillhör numera rutin. Väl i London, där jag skulle möta upp med min kollega, så gick jag till informationsdisken och undrade när Stockholmsplanet skulle landa. Tyvärr, sa han, din kollega kommer att missa anslutningen till Johannesburg. Nåväl, inget att göra. Jag fick åka själv. Efter lite byte och så, så hamnade jag så småningom (27 timmar efter avfärd) i Zimbabwe. Försökte sova en stund innan en arbetsmiddag. Det gick inte kan jag upplysa. Det var 35 grader varmt ute, lika varmt på mitt rum. Ingen AC och ingen fläkt. Bytte i alla fall om och gick ner i trädgården för att få mig något att äta och dricka. Det blev lite bubbel. Bhollinger eller nåt. Billig var den också. Dock ej fransk. Smakade också lite annorlunda
Fortsättning följer

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen