Stora Afrikaresan del 5

Hotellet vi hade bytt till I Nairobi visade sig vara en fantastisk pärla. Åtminstone till att börja med och vid en första anblick sådär. Snurrig och allmänt kass så äntrade jag genast sängen. Allt såg toppen ut. Tills jag la mig. Fan, vad det en verkligen en säng? Hårdare sak får man leta efter. Efter en lång stunds väntan så tog sömnen i alla fall över. Några timmar senare vaknade jag och kände hungern krypa i mig. Klädde mig snabbt och fick ner till restaurangen/baren. Helt, helt fantastiskt. Utsikt över nationalparken och förhoppningarna var stora att se något större djur. Icke. Det största jag såg var en man som körde runt i en jeep.
Tidig morgon och det var dags att bege sig till flygplatsen för vidare avfärd till Mombasa. Innan dess en dusch. Det slutade med att både jag, badrum och rum blev dyngsura. Vattnet rann inte ut. Jo, ut i rummet men där skulle det inte vara. Inget att göra, bara att checka ut och meddela i rec vad som hänt. De skakade bara på axlarna som om det var känt sen innan. Vår chaufför fanns på plats och tog oss säkert och snabbt till flyget. Ett par timmar senare landade vi ett kaosartat Mombasa. Folk och bilar utan dess like. Varm och gott och vansinnigt vackert. Vi kom till ett fantastiskt hotell där vi skulle vila upp oss i ett par dagar.

En trevlig detalj som Ole Sereni hotell i Nairobi hade i badrummet

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen