Doctore

Ja, så var det dags att göra en läkarbesök och kolla blodtryck. 
Ställde klockan tidigt för att komma i tid en sån här fin sommardag. Det gick bra. Min man ville följa med för en efterföljande kaffe på Ritz. 
- Hej, jag har en tid här kl. 9. 
- Nej, det kan vi inte se att du har.
- Jomen, jag ringde för två veckor sen och fick en tid. Visserligen tyckte jag efteråt att det var konstigt att ni inte tog mitt personnummer. 
- Nej, jag är ledsen men du har ingen tid
- Men, men, med gråten i halsen, stammade jag. (Tål inte mycket nu rent känslomässigt)
Då kommer Inga, en sköterska som jag känner, och frågar om inte hon kan ta blodtrycket. Sen ska jag få en tid så fort som möjligt. Jag kommer in i rummet. Får en maschett och en order att vila i fem minuter. Tre minuter senare komma Inga in. 
- Du hade rätt. Du har en läkartid. I vårt system har du fram tills nu hetat Anonym Anonymsson. 
Resultat: för högt blodtryck, men varken läkaren eller jag ville sätta in betablockerare igen. Fick en ny medicin som är kärlutvidgande. Låter fint. Svullna anklar är en vanligt biverkning. En övergående är att man kan bli varm och röd i ansiktet. Ja, vi får väl se hur det blir med det. Tog lite blodprover också.

Har varit och hälsat på mor idag. Mycket piggare än för en vecka sen. Skönt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg