En så där dag

Ja, liksom varken eller. 
Efter en, återigen, orolig natt vaknade jag till glada tillrop från nedervåningen. Underbart. 
Jag hade lagt en deg på kalljäsning över natten. Nu vankades det nybakade frukostbröd. Icke. När de var klara kunde jag slagit ihjäl en oxe med dom. Jaja, min man hade. Att och handlat frallor eftersom han glömt att jag hade på gång. Tur.
Familjen Göteborg lämnade oss på fm och så tyst det blev. Vi är inte riktigt vana vid det efter ett par veckor tillsammans. Saknar de små liven alla redan, pussgurkor.
I eftermiddag har vi haft vårdplanering för kära mor. Hon får komma hem nästa vecka. Mycket måste ordnas. Säng. Rullstol. Rullator. Duschbräda. Larm och en massa andra saker.
Hon verkade dock mycket piggare idag och det känns fint. Lilla fina mamma. Hoppas hon orkar följa med på en tripp till Helsingör. 
Jodå, på tillbakavägen fick vi motorhaveri. Syrrans bil. Bärgning i Ronneby. Vi hade rätt kul faktiskt. Det enda som saknades var ett par pavor vin. Vi kunde ju ändå inte köra vidare.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg