Mor hemkommen

Ja, då kom lilla mamma hem igår eftermiddag. Skönt att ha henne på nära håll. Man kan inte med bästa vilja i världen säga att det fungerar så väldigt bra men jag är tacksam att vi bor i Sverige och har det trygghetssystem som i trots allt har. Nu sätter man in personal som ska vara där hela natten också. Åtminstone fram tills på måndag. 
Det är så jobbigt. Känner en oro i hela kroppen precis hela tiden. Igår kväll innan jag gick och la mig så blev jag så ledsen. Det är en sak att ha en sjuk mamma på sjukhus men en helt annan att ha en sjuk mamma hemma. Det blir så påtagligt på nåt sätt, på sjukhus är man sjuk. Hemma är man frisk liksom. 

Vanan trogen så ställde jag mig på vågen i morse. Minus ett kilo på tre dagar. Måste vara den ständiga oron.

Ikväll kommer en väninna sen gammalt på besök. Vi ska dricka bubbel och prata massa skit. Gubben får gå ner till Dagmars eller nåt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg