Ja, så var första sessionen över

Lite neröst var det nog allt. Var där i god tid. 
Kjell var i övre medelåldern och mycket trevlig, lite avvaktande och nyfiken. Precis som en psykolog ska vara. Tror jag. 
Efter lite presentation och praktiskt så blev det prata av. Hur han nu gjorde så tryckte han på knappar och jag pratade, pratade och snörvlade lite. Var inne på barndomen och uppväxten. Vi hade tre kvart på oss och rätt som så var det bara slut liksom. Nu har vi bokat in två nya tider. Jag tror jag tycker om att prata med honom.

Nu sitter jag på tåget hem. Ska bli skönt att jobba hemifrån ett par dagar. Fick tid hos min läkare också på fredag morgon. Mitt förbannade blodtryck stiger ju bara. Tog ett nytt i måndags. 176/100. Inte bra. Undrar vad som ligger bakom.

Ska försöka slumra en stund. Så trött. Sovit dåligt två nätter i rad. 

Katten är opererad. 6000 spänn. Guben fick köra ända till Landskrona. Hon hade fått ett hår innanför en av ögonhinnorna (de har tydligen tre) och hade blivit inflammerat. Hade vi inte åkt in så hade hon med största sannolikhet blivit blind. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg