Sovmorgon

Det kan man lugnt säga. 
Var hur trött som helst igår när jag kom hem. Sov väl ett par timmar på flyget men det var inte mer heller. Jag hade fått en engelska, snobbig till sättet, bredvid mig. Hon innerst, jag ytterst. 
Efter maten så gjorde jag mig i ordning för natten. Pyjamas på. Nässpray. Läppbalsam. Kramkudde. Filten tillrätta. Ögonbindel på. Försökte hitta en hyfsat ställning. Hittade en sån och då, då skulle fanskapet på dass. Hon hade under en kvart sett hur jag donat och ordnat men passade på precis. 
Ja, hur som helst, jag somnande från och till under några timmar. Assen somnar. Benen somnar. Halsen törstar. Munnen blir till sandpapper. Väl framme i London hade jag tre timmar att slå ihjäl. Slumrade i loungen en stund. Åt frukost. Sen dags att åka vidare. Kom slutligen hem till Härliga Hällevik tjugofyra timmar efter jag lämnade hotellet. Trött men vid liv. Hur det nu gick till så orkade jag vara vaken till efter tolv. Guben gick t.o.m. till sängs innan jag. Allt togs igen idag. Sov som en klubbad säl tills 11.00 och lovar att jag kunde sovit ett par timmar till. 
Nu är allt tvättat. Nu är lite ompackat. Imorgon blir det Sthlm igen, åker hem redan på onsdag em. Ska, enligt order, arbeta hemifrån torsdag och fredag. Ska bli riktigt skönt. 
PS, ska träffa psykologen på onsdag. Spännande. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Långt emellan inläggen

Johannesburg