Det blir inte alltid som man tänkt sig

Hade en fantastisk middag i fredags kväll. Lite samma känsla som att vara ute med en superkändis där alla tittade och många hälsade, inte på mig då utan på mitt sällskap. 
Lika fantastiskt var det inte sen kan jag säga. Vid sena timmen, efter att jag avslutat kvällen med ett glas bubbel (vilket intogs redan vid 20-tiden) började eländet. Ja, vad tror ni? Just det, magen. Sprang som en galning. Upp och in på dass, sov en stund och sen på det igen. Hela natten. Inte blev det nåt solande eller badande igår. Var inte utanför rummet. Beställde upp en rostad brödskiva och en liter vatten. Det och en liter till fick jag i mig igår. Var bättre imorse. Packade igår kväll. Gick upp halv åtta. Åt frukost, två ägg och en brödskiva vid åtta. Sen var det dags igen, tre fyra gånger. Visste varken ut eller in. Vad sjutton skulle jag göra. Transporten skulle komma halv tio och flyget skulle gå halv ett. Vid nio bestämde jag mig. Gick ner till Nicolene i receptionen och frågade om hon kunde ringa flygbolaget och boka om till imorgon. Det gick bra och en himla tur att jag hade ombokningsbara biljett. Transporten fick jag skicka hem igen med besked, kom imorgon kl 14 istället. Hotellrummet var ledigt. Skönt att slippa byta rum.
Har mått bättre idag. Har kunnat ligga ute ett par timmar. Ätit en omelett. Men gissa vad, nu börjar det bullra och mullra i magen igen. I give up! 
Funderar på vad det kan vara? Det enda som jag vet jag ätit som inte smakade bra, det var en mussla i torsdag. Men det borde väl kommit direkt? 
Har beställt lax till ikväll. Vi får väl se hur det blir. 





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Thumbs crossed

Sista dagen arbetad innan semestern

Långt emellan inläggen